Saturday, June 6, 2009

FroM HeaRT tO HeaRT, By HeaRt...

malam ni, adalah malam yg ke-6 adik2 intake mei 09 berada di UTP...satu perkara, aku mengambil keputusan utk wat sesi muhasabah di dalam kumpulan...alhamdulillah, berakhir dengan ape yg aku boleh katakan sebagai berjaya...ramai yg menitiskan air mata, tak kiralah muslimin maupun muslimat, non-muslim pun tersentuh dgn sesi ini...alhamdulillah, Allah beri ruang utk kami mengetuk pintu hati mereka...

tiba2, aku dapat satu surat dari salah sorang facee...syafiqah namenya....dia kata ade sorang Chinese girl bagi pada dia...

To all abang and kakak,

I'm very proud of all of you meanwhile I feel ashame of myself. As a Malaysian, I never find a chance to get know about Muslim. You all show what real Muslim are and I really appreciate the time you sacrifice for us. Thank you, thank you very much...

From : Non-muslim


aku rase terharu sgt2 bace surat ni...g dalam bilik canselor terus sujud syukur pada Allah...Ya Allah, ampunkan dosaku jika timbul segala rase yg tak sepatutnya timbul di hati ini....Sunggih dosaku pada-Mu amat bnyk dan tak mampu utk ku tanggung seksa-Mu yg sangat pedih...ampunkan dosaku, kedua ibu bapaku, ahli keluargaku dan muslimin serta muslimat di seluruh dunia...amin...

6 comments:

H-n-f said...

Hai abang Hamzah. Ntah macam mana leh terjumpa blog facee nih.

TQ for all!

so far MAS mmg best, walaupun kena disiplin teruk2.haha

-hanif mei intake 09

beliamuda said...

eh, jadi head dicipline gi ke?

hmm, batch July ada gak ke? nampak cam ada intake je..

QistinaNafisahIman. said...

salam ziarah, abg Hamzah..
terima kasih di atas segala tunjuk ajar abang selama abg menjadi fc kami...

Amin Baek said...

hurm..gud2..kita kene jaga adik2 yg baru masuk ni..kene pupuk dorg ..insyaallah

Miss D Hearty said...

Tahniah, Hamzah. Atas apa yang dilakukan..ya kita tetap manusia biasa, yg tak akan lari dr berperasaan mcm2, namun, manisnya bila kita ada aqidah pd yg satu kita akan cepat2 bermuhasabah..jadinya tiada masalah disitu..

kdg2, ana sendiripun begitu..

amzchemie mujahid said...

betul tu kak alin...yang paling penting MARDHATILLAH....