Monday, January 19, 2009

MengaPA Ini Yang TErjAdI???

Semalam, saya mengadakan perjumpaan dgn freshies group saya masa Minggu Aluan Siswa (MAS) ari tu...sepatutnya kul 6.30 ptg, semua kena berkumpul di kafe USM..ifthar bersama....sebelum itu, saya ada mesyuarat dan dlm keadaan terpaksa, saya menghabiskan mesyuarat itu sebelum pukul 6.25...kemudian, terus rush pergi ke tempat yang dijanjikan....

Sampai kat sana, saya terpaksa tunggu lebih kurang 20 minit sebelum adik2 saya ni sampai....tu pun adalah dua orang yang datang....yang selebihnya lambat sket sebab kedudukan asrama yang jauh...tengah2 berborak, tiba2, saya bersuara...perlahan je..."Mungkin diorang ni tak suke kot wat perjumpaan ni,"....dan ade lak yang cakap, "Kitorang dtg ni pun bukan sebab kitorang suke,".....

xpela....alhamdulillah, adik2 lelaki saya sampai....gembira sket hati saya....jumpa zulhilmi, zhafran, zulkhairi, ehsan, azrul dan farhan....saya just mintak bungkus je makanan tu....bila dah masuk waktu maghrib, saya temankan mereka makan sebentar....saya tak lalu nk makan sebab terfikirkan mengapa semua ni jadi macam ni....saya hanya berbuka dgn minum air shj....dan saya terus pegi solat di masjid....

lepas solat tu, saya berfikir sejenak....mengapa semua ni berlaku????? dan saya hanya husnuzhon pada adik2 saya tu....saya menganggapkan semua ni atas kesalahan saya...mungkin ada yang tak betul pada niat saya....mungkin ni salah satu dari teguran Allah pada saya....

pada adik2 kumpulan C2 yang abg sayang semuanya, moga Allah menyayangi adik2 semua lebih dari sesiapa pun sayang pada adik....dan jangan lupa, sayangilah Allah seperti mana kita mahu diri kita disayangi oleh Allah....setiap dari kita ada melakukan silap...yang penting, bertaubat.....ingatlah, saat kematian sudah hampir tiba....jangan kita tergolong dlm golongan yang menyesal sudah la....n, jangan lupa...stay ngan smart group Rakan Masjid UTP....

jaga diri baik2....ingatlah, diri kita ni hanyalah pinjaman dari Allah...andai kata kita tak gunakan sebaiknya utk beribadah, bahkan kita gunakan utk perbuatan yang keji pulak...ingatlah, bila tiba hari yang dijanjikan Allah utk kita tiba, jangan menyesal pada waktu tu...andai kita mahu menyesal, menyesal dari sekarang.....

ikhlas dari ikhwan kalian,

akh hamzah bin nawawi....

1 comment:

apPlurVp said...

-one step at a tyme-
Hurry Up And Wait
So Close, But So Far Away
Everything That You've Always Dreamed Of
Close Enough For You To Taste
But You Just Can't Touch

You Wanna Show The World, But No One Knows Your Name Yet
Wonder When And Where And How You're Gonna Make It
You Know You Can If You Get The Chance
In Your Face As The Door Keeps Slamming
Now You're Feeling More And More Frustrated
And You're Getting All Kind Of Impatient Waiting

[chorus]
We Live And We Learn To Take
One Step At A Time
There's No Need To Rush
It's Like Learning To Fly
Or Falling In Love
It's Gonna Happen And It's
Supposed To Happen That We
Find The Reasons Why
On Step At A Time

You Believe And You Doubt
You're Confused, You Got It All Figured Out
Everything That You Wished For
Could Be Yours, Should Be Yours, Would Be Yours
If They Only Knew

You Wanna Show The World, But No One Knows Your Name Yet
Wonder When And Where And How You're Gonna Make It
You Know You Can If You Get The Chance
In Your Face As The Door Keeps Slamming
Now You're Feeling More And More Frustrated
And You're Getting All Kind Of Impatient Waiting

[chorus]
We Live And We Learn To Take
One Step At A Time
There's No Need To Rush
It's Like Learning To Fly
Or Falling In Love
It's Gonna Happen And It's
Supposed To Happen That We
Find The Reasons Why
On Step At A Time

When You Can't Wait Any Longer
But There's No End In Sight
It's The Faith That Makes You Stronger
The Only Way You Get There
Is One Step At A Time

[chorus]
Take One Step At A Time
There's No Need To Rush
It's Like Learning To Fly
Or Falling In Love
It's Gonna Happen And It's
Supposed To Happen That We
Find The Reasons Why
On Step At A Time

[chorus]
One Step At A Time
There's No Need To Rush
It's Like Learning To Fly
Or Falling In Love
It's Gonna Happen And It's
Supposed To Happen That We
Find The Reasons Why
On Step At A Time..

*setiap dugaan dan cabaran ada hikmahnya.. hadapinya dengan tabah, tempuhinya dengan sabar dan terimanya dengan redha, moga anda dilimpahi dengan rahmat dan keberkatan dariNya... (",)