Thursday, May 28, 2009

AKu NaK KaWen ....

hehe, saje je wat post gini...sebenarnya sape yg xnk kawen kan???n sapa yg taknak ada isteri n zuriat yg solehah, yg bisa mendoakan kesejahteraan kita setelah kita mati nnt kan???

semua org nk kawen n punyai keluarga yg bek....tapi x semua orang berusaha ke arah itu....heheh...nape aku kate gitu?

sebabnya, satu ramai orang nk zuriat yg solehah tapi berperangan ala2 setan xjadi before berkawen...korang xpenah dengar ke, org2 tua selau berpesan, anak2 adalah cermin kepada peribadi kita....

dua, sheikh yusuf al-qardhawi ade kata, pembentukan sesuatu keluarga itu bermula 20 tahun sebelum perkahwinan...hahaha...so, camne nak jaga ni???takpe2...jgn risau...Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang...jadi, kita berubahlah sekarang...cari mardhatillah...berhijrah kerana Allah taala...jadi Allah akan kurniakn yg terbaik utk kita....

KELUARGA PENYAYANG

keluarga penyayang

Dodoian ibu menidurkan anak
Sayup terdengar memecah sunyi
Diam hai anak jangan di tangisi
Ayahmu pergi bekerja nantikan kembali

Di sini digambarkan keluarga bahagia
Bermula si suami menyucikan diri
Dan isteri yang elok pekerti
Mereka mendoakan anak yang soleh
Penyeri kehidupan

Anak dididik berlandaskan iman
Sifat mahmudah jadi pegangan
Sifat buruk sentiasa dihindar
Rasul mulia dijadikan contoh
Tauladan sepanjang zaman

Dodoian ibu menidurkan anak
Sayup terdengar memecah sunyi

Bila keluarga sudah bahagia
Sifat kasih sudah tersemai
Tidak perlu kasih kedua
Dadah arak dan peleseran
Menjadi musuh diri

Memanglah benar kata pujangga
Tangan yang menghayun buian
Bisa menggegar pelusuk dunia
Diasaskan oleh keluarga bahagia

6 comments:

FaReAsT AL-MuHAnDIsU said...

x lamo doh tu... muahahaha

beliamuda said...

aku pun ada rasa yang En Hamzah ni sudah dekat sangat waktunya... hehe

Hazwan Arif said...

calon dh dh ade..
2 orng tu..
haha

amzchemie mujahid said...

erm, i wonder why those these peoples comment me like diz....tapi, bagus gak..ape salahnya, ye tak beliau???2 calon tu, istikharah dulu...hehehe...kalau betul le dia calonnya...tapi, lambat g rasenya...

NajaTikaH said...

aktif smule berblog.

gud2.

jadikan ni sbg medan penyebaran ilmu yg bermanfaat.

smg usaha berterusan!~

amzchemie mujahid said...

ok...tq sebab menyokong...sebelum ni, ada bnyk aulawiyat lain nk kena fokus...sekarang ni ngah free, walaupun tak la betul2 free...